Dvodnevno izobraževanje o gozdni pedagogiki na Mašunu
Mašun, Slovenija, 12-13.6. 2024
V juniju je Zavod za gozdove Slovenije (ZGS) organiziral dvodnevno srečanje sodelavcev iz cele Slovenije, ki se pri svojem delu že srečujejo z vsebinami gozdne pedagogike in izvajajo njene aktivnosti ali pa so šele na začetku svoje poti v gozdno pedagogiko in se za to dejavnost šele začenjajo zanimati. Dogodka smo se udeležile tudi predstavnice Gozdarskega inštituta Slovenije (GIS), z namenom, da v sklopu seminarja predstavimo svoje delo v okviru Gozda eksperimentov, tiste manj izkušene pa aktivnosti v sklopu gozdne pedagogike spoznajo ali izpopolnijo.
V sklopu tega izobraževanja smo se družili s sodelavci različnih enot ZGS-ja in se v Gozdni koči Mašun in njeni okolici učili o osnovah gozdne pedagogike, izmenjevali ideje in mnenja, se preizkusili v vlogi učencev ter se izobraževali o lastnostih kvalitetnega gozdnega pedagoga. Spoznali smo različne oblike tega dela in njihove izzive.
Poleg dela in izkušenj Gozda eksperimentov, so bile predstavljene še osnove gozdne pedagogike ter izvajanje gozdne pedagogike na ZGS, v Evropi in v Sloveniji v okviru posameznih projektov. V nadaljevanju je bilo govora o prilagajanju vsebin različnim ciljnim skupinam ter na kaj morajo biti gozdni pedagogi pozorni in kako izbrati primerne lokacije za izvedbo posameznih aktivnosti. Spoznavali smo tudi razna koristna gradiva in materiale na katera se lahko opremo pri izvedbi delavnic. Predstavljene so bile tudi sistemske posodobitve izobraževalnih programov ter obstoječi sistem v šolah, v sklopu katerega se je razvila debata o tem, kako pomembno bi bilo povezovanje učnih načrtov v šolah z gozdarskimi vsebinami in gozdno pedagogiko ter izobraževanje učiteljev o gozdnih vsebinah.
Ker največ odnesemo od izkustvenega učenja, so za nas organizatorji pripravili tudi nekaj praktičnih vaj, v katerih smo se preizkusili sami.
Namen tega srečanja je bila predstavitev trenutnih aktivnosti in uveljavljenih praks drugih kolegov ali enot, ki se izvajajo na temo gozdne pedagogike v namen povezovanja in sodelovanja med enotami in institucijami. Še bolj bistvena za nadaljnje učinkovitejše delo pa je bila diskusija o razvoju gozdne pedagogike v Sloveniji in skupna priprava strategije, ki je sledila. Poleg tega je bil izrednega pomena tudi prenos dobrih praks na udeležence ter vpeljava novih kolegov v aktivnosti gozdne pedagogike v namen razširjanja ponudbe in kadra ter izobraževanje in izpopolnjevanje tistih, ki so v aktivnosti gozdne pedagogike že vpeti.
V prihodnje spodbujamo izvedbo več podobnih srečanj, saj so izrednega pomena za razvoj sodelovanj, poenotenj in izmenjave znanja in izkušenj med institucijami, predvsem med ZGS in GIS. Prav tako bi to doprineslo k pomenu gozdne pedagogike v Sloveniji, predvsem z vpeljavo novih sodelavcev. Dotičnega izobraževanja se je namreč udeležilo veliko mlajših, na novo zaposlenih članov obeh institucij, ki jih vsebine in aktivnosti gozdne pedagogike zanimajo in jih bodo verjetno v prihodnje uporabljali ter znanje in veselje do gozda in narave tako prenesli še na veliko število otrok in učiteljev po Sloveniji.
Comments