Gozdna pedagogika v praksi - izobraževanja bodočih pedagogov
Na prijeten pomladni dan je potujoči Gozd eksperimentov predstavil aktivnosti gozdne pedagogike študentom Pedagoške fakultete Maribor v okviru predmeta Spoznavanje okolja izven učilnice. Zbrali smo se na Mariborskem otoku in ga pregledali počez in povprek.
Aktivnosti, ki smo jih, po načelu tekočega učenja po Cornellu, pripravili raziskovalci Gozdarskega inštituta Slovenije so bile pestre – od ustvarjanja lastnega zemljevida otoka, do oponašanja vedenja prostoživečih živali in slepega sprehoda med drevesi.
Mag. Špela Planinšek je študente spodbudila, naj z nekaj osnovnimi sestavinami (barvne vrvice, barvni karton) ustvarijo zemljevid Mariborskega otoka. Ponazorili so tudi kreiranje zemljevida brez vsake umetne sestavine – torej z elementi, ki so jih našli v naravi.
Mariborski otok iz zraka (vir: Google Earth).
In kreativno izdelan zemljevid Mariborskega otoka iz naravnih materialov.
Dr. Katarina Flajšman je študentom predstavila gozdne živali, ki živijo pri nas (ptice, sesalce, žuželke,…), njihove značilnosti in razlike (velikost, barva, način življenja,…), njihovo prehrano (plenilci, rastlinojedi, mesojedi,…) in kje jih morda lahko srečamo. Razmišljali in ponazorili so kaj se zgodi, ko se življenjsko okolje živali nenadoma spremeni (vpliv cest, železnice, naselij …) in kakšna je naša vloga v odnosu do živali.
Raznolikost drevesa lahko samo slutimo.
Študenti so z dr. Petrom Železnikom ponovili in poglobili razumevanje naravnih procesov v gozdu. Z naravnimi pripomočki in gibanjem so predstavili letne čase, fotosintezo, življenjski cikel lubadarjev, vodni krog, gozdno prehranjevalno verigo in življenjski cikel drevesa. Druženje so zaključili s sprehodom po slepi stezi sredi gozda. Ta aktivnost je odlična za aktivacijo čutil, ki jih redkeje intenzivno rabimo in za spodbujanje zaupanja v svoje sposobnosti.
Bodoče pedagoge smo pred aktivnostmi seznanili z učnimi cilji predmeta Spoznavanje okolja, kot so npr.:
odkrivanje in spoznavanje žive in nežive narave, njene raznolikosti, povezanosti ter spremenljivosti,
oblikovanje pozitivnega odnosa do živih bitij in narave kot celote,
spoznavanje živih bitij in njihovih življenjskih okolij, idr.
In še to vam zaupamo: učnim ciljem v naravi ni težko zadostiti, sploh če dodate kanček ustvarjalnosti, zato ne oklevajte pri poskusu izvedbe učnega procesa na prostem!
Na koncu je širok krog skoraj petdesetih študentov povezala dolga vrv in vsakemu od njih omogočila, da je izrazil svoje občutke po prikazu aktivnosti.
Profesorici dr. Vlasti Hus iz Oddelka za razredni pouk Pedagoške fakultete Maribor se zahvaljujemo za ponovno povabilo na Štajersko, študentkam in študentom pa za kreativnost.
Člani ekipe Gozda eksperimentov upamo na uspešno gozdno sodelovanje še naprej! Sledite nam na: FB Gozd eksperimentov ali obiščite našo gozdno spletko https://www.gozd-eksperimentov.gozdis.si/
Zaključek pomladnih aktivnosti gozdne pedagogike na Mariborskem otoku.